MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Om heeeela vecka!

Av thilde - 20 november 2015 14:53


Haii!


Herreguuuud vad hemsk den här veckan varit!Allt började i söndags när jag började bli förkyld. Har haft en dunderförkyldning hela veckan :c Och skolan... Jag har aldrig varit med om något liknande, så mycket prov och ghaaa. ;-;

Men! Jag har klarat veckan! Matteprovet vi hade i onsdags fick vi tillbaka idag och jag fick A på det! Kemiprovet vi gjorde idag gick också bra, får nog A eller B på det. Och sedan ska jag bara finslipa lite på en engelskauppgift nu och sedan skicka den till min lärare.


Så efter den här veckan känns det jag ska göra ikväll som en välförkänt belöning. Jag och några kompisar ska kolla på Hunger Games, Mockingjay Part 2!

 

Just nu sitter jag och dricker te, är fortfarande lite svullen i halsen. Köpte muggen (och byrån) på Jysk förra helgen. Kände faktiskt att lite jultema inte alls kunde skada. Den första riktiga snön kom faktiskt igår kväll. Och med "riktiga" menade jag att den stannade kvar på marken och inte smälte bort direkt c:
På tal om jul! En preview av Yohios nya julalbum har kommit ut. Ghuuuuud vad hans röst är vacker i låtarna, kan inte vänta tills den kommer ut!! Och det är många fler låtar än vad jag trodde ^^"


             


Förutom massa te har jag druckit denna huskur mot förkyldning:


Varmt vatten

En STOR tesked honung

Kackad/riven ingefära

Två små klyftor av citron (pressa i saften och lägg sedan i klyftorna.


Tips:

Se till att blanda i det i drickvarmt vatten (60 grader), annars försvinner dom nyttiga ämnena i citron och honung!!

Lägg ingefärsbitarna i en tesil så riskerar du inte att få dom i munnen, kom själv på det här lite försent dock..


Detta är lenande, enligt mig också gott och innehåller vitaminer som stärker imunförsvaret!


                 


Looove~~



Okok.. Då är det bara kvar att tagga!!




 
 
Ingen bild

Ante

22 november 2015 00:57

Det är både provtider och förkylningstider numer, tror nästan alla är lite förkylda så man laddar med allt nyttigt som man kan komma på ;) ja citronte med ingefära är inte helt fel mot en vissen hals :) funkar också med bara ingefära men det är inte lika gott. Äntligen lite snö :) allt blir så mycket ljusare och mysigare :) man får hoppas att den ligger kvar nu ;)
Och ett stort grattis till A:t på matten :) Kemin kommer att gå jättebra ;)

thilde

22 november 2015 13:39

Jo tyvärr är det väl så :c
Precis, kan inte vänta tills det kommer mer snö! Hoppas verkligen att det är mer på årets jul än förra !
Tack så mycket! ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards