MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Lite uppdatering

Av thilde - 29 januari 2016 18:50

Haii!


Den här veckan har varit stressig. Det har varit extremt mycket med skolan. Jag är en ambitiös person och vill alltid göra bäst, max, jag är den som pressar mig själv för jag nöjer mig inte med bara tillräckligt.

Så det har varit rätt tufft i veckan och har inte i stortsätt inte hunnit med något alls förutom skolan. Äta, plugga, träna. Det har liksom varit det.

Men nu är det helg. Efter skolan åkte jag till hembageriet, tog en fika och skrev lite på två inlämningsuppgifter. Det känns riktigt bra just nu. Jag ligger tidsmäsigt bra till i alla ämnen och i helgen ska jag inte tänka på skolan ett dugg. Nej, inta alls!

 

Men jag ska inte byta ämne ifrån skolan riktigt än. I tisdags fick vi en till en datorer. VÅR skola gav alla 9:an NYA datorer. Privata. Helt sjukt. Jag har ingen aning om varifrån de fick pengar, men att ha en dator sista terminen nu kommer underlätta något enormt! Bara den här veckan har det hjälpt mig sjukt mycket. En enda dator för allt skolarbete. Alla dokument, uppgifter, antekningar. Ghuud!

 

Ända sedna jag kom hem idag har jag suttid vid YT. Såå många videor jag bara snabbt lagt på "titta senare"- listan under veckan men inte hunnit kolla på. Samtidigt har jag grejat med naglarna som jag strax ska måla.

 

Jag vet att detta redan nu är ett mycket längre inlägg än vad jag brukar göra. Men jag har tänkt en del. Jag vet att jag precis försökte fixa bloggen lite, men känner att jag fortfarande vill göra en lite med drastisk ändring. Har oftast skrivit ur ett positivt eller åtminstånde "inga större problem med livet" perspektiv. Men precis som med alla andra så är mitt liv inte alls perfect. Och jag vill skriva om djupare saker. Inte alltid, nej herre gud. Men jag vill kunna skriva en text som är 100% mig och inte tänka "hmm, passar det att jag använder de här orden, den här formuleringen". Jag vill skriva mina tankar ur mitt eget perspektiv och framför allt inte behöva lusläsa texte efter stavfel för att jag bryr mig så mycket om vad andra skulle säga. Nej, det får vara slut på det här nu.

 

Så! Vad vill jag då få fram med allt detta? Jag ska nog byta bloggportal. Fortsätta blogga, ungefär samma ämnen som det blivit det senaste. Men då med en större del av migsjälv i texten. För jag vill fortfarande blogga. Men på ett lite annat sätt bara.

 

Bloggen kommer jag nog försöka fixa och greja med under sportlovet, vilket är om två veckor. Hur det blir med denhär bloggen tills dess vet jag inte. Det beror helt på hur mycket tid, ork och kraft jag har.

 

Så, det var nog allt. Hoppas iaf det.

Nu ska jag äta en riktigt god middag, chicken thai, och sen ska jag fortsätta fredagskvällen framför YT. Hoppas ni får en underbar och avkopplande helg! Det är iaf vad jag behöver ^^

 
 
Ingen bild

ante

3 februari 2016 18:06

ta en paus koppla ifrån och andas :) ta bara små steg i taget :)
och ja ibland så kan man bli förvånad men de hittade väl en påse med $$$ och handlade lite datorer ;) och bloggen är den du är ;) passar då mig :) sköt om dig och vila ut det är låång tid kvar innan sommaren ;)

thilde

6 februari 2016 16:29

Det är precis det jag gjort och gör. Haha.. Jho, det skulle inte förvåna mig cx
Tack, du är nog min trognaste läsare. Och ska nog få ordning på allt. Både bloggen och mitt liv c:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards