MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

~ SMC ep. 14 ~

Av thilde - 17 januari 2015 14:08

  

Haii!


Först och främst.. Eftersom jag har laddat upp alla mina nya smileys som "bilder" istället för "smileys". (Varför? Jho, för att jag har massa smileys och om jag laddar upp mer blir det bara för mycket typ.. heh..  ) Jag har märkt att om man går in på mobilversionen av min blogg blir det typ halvfail med dom. Så om det är någon som brukar kolla min blogg från mobilen. Snälla, tryck på "Klicka här för webbversionen" så blir det mycket bättre! 


Jag har faktiskt läst ut Kyou, Koi wo Hajimemasu. Men hade tänkt att kolla på OVA:n och gör ett inlägg om det senare. 


Och jha.. Nu till Sailor Moon Crystal!!            

Dagens avsnitt var självklart lika bra som vanligt. Men det överträffade tyvärr inte mina förväntningar. Personligen tycker jag att mangans story är bättre än animen och var därför väldigt exalterad på att det skulle komma en ny anime, som då skulle vara mer lik mangan. Men det är lite saker som fortfarande avviker från mangans orinal story. Och i det här avsnittet tycker jag personligen inte att det blev så lyckat och var faktiskt lite besviken.


(Spoilers)

Men det avslutande "slaget" mot Metalia. Omg!! Shåååå bra. Musiken, senen, allt! Perfaa!Älskar det!

Usagi vaknar tack vare Mamorus kyss och dom kan äntligen återförenas, Serenity och Endymion. Moon Castle (eller vad man ska säga), heeelt amaziing! Så sjukt fint, jag älskar det!

Och jag måste säga.. Jag blev tårögd när alla tjejer återförenades, kramades och allt sånt! ;-;


Sen går det vidare till nästa del, Black Moon!

Här kommer faktiskt en liten detalj som inte är med i mangan, men som jag verkligen gillar.. Att när Usagi ska ge klockan till Mamoru, tar han fram hennes näsduk (gillar det engelska ordet mer, det kännd mer passande -> handkerchief) eftersom dom låvade varandra ett "byte".. So cute! ♥

Sen kommer Chibi-Usa! Yhaaj!  Varenda gång jag ser eller tänker på den senen tänker jag "Av allt, av allt hon kunde träffa.. Träffade hon Usagis huvud. Hah.. !) Och jag måste säga, jag ääälskar Chibi-Usas röst. Den är så ljus och söt ^^

Jha.. Det var det. Och nu är det tre veckor kvar tills nästa avsnitt...


               


 

 
 
Vilde

Vilde

18 januari 2015 10:37

Har du kollat på Cute High Earth Defense Club LOVE! ännu????
DEN ÄR JÄTTEBRA GÖR DET
Tror det bara finns två avsnitt dock?? ;0
Also, jag kommer aldrig sluta läsa på mobilversionen, deal with it c8

http://devxil.bloggplatsen.sd

thilde

18 januari 2015 13:35

Japp.. Har kollat första avsnittet. Men kommer nog inte fortsätta. Hehh.. ^^"

Okej.. Men då får du skylla digsjälv att smileysarna blir jättestora cx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards