MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Universe O.O

Av thilde - 17 augusti 2014 15:35

Idag har det regnat hela dagen. Tror det sluta precis, men förvånar mig inte om det börjar igen.   Jag gillar när det är mulet väder, när det varken är sol eller regn. Solen får mig att kisa ögonen, dom blir minemala och det är svårt att se. Regnet gör att man blir jätteblöt. Även om man ha paraply, man blir ändå blöt på benen.   Men när det är mulet är det okej. ^^

 


Fast egentligen gillar jag inte det vädret heller så mycket. Gillar inte dagen alls. Natten är mycket bättre. Kylig härlig luft (på vintern da) och en stjärn klar himmel. Skulle kunna sitta hur länge som helst och kolla upp på stjärnorna.  Rymden, Universum. Älskar sådana saker. Alla mysterier som gömmer sig där ute. Alla platser: underbara, vackra, olika från det vi ser från Jorden.
Men just nu är det enda jag ser en himmel gråvit av moln.  


Idag har jag inte gjort så mycket mer än att läst manga, fast från mobilen. Efter att jag sett Say "I Love You" ville jag bar fortsätta med den storyn, så jag började läsa mangan.   Det skulle vara mycket roligare att läsa i en riktig bok, men dels så är manga rätt dyrt och på Science Fiction bokhandeln kunde man bara få tag på dom 3 första volymerna. Och nu när jag läst via nätet, är jag redan på volym 4.



Imorgon ska jag gå och klippa min lugg, har inte klippt den på hela sommaren. Men har för det mesta haft den uppsatt, eller inte orka platta den. Men när jag platta den i morse upptäckte jag att den är riktigt lång. Inte störande lång, men lång så att det ser lite konstigt ut. Så det blir prefect nu till skolstarten. Uhää, skolstarten.   Även fast jag längtar lite till skolan, jag tycker faktiskt att det ska bli kul, så kommer jag sakna att sitta flera timmar i sträck och kolla på Anime. Kommer verkligen sakna det.
Får bara hoppas att det inte blir för jobbigt med alla läxor och prov, så att jag hinner med lite anime också. Och förhoppningsvis mer än lite.


 

(Hahah, Nhej! Den är inte  lång, man ser mina ögon.)


Kram!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards