MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Frida och jag ^^

Av thilde - 7 oktober 2013 17:10

Igår efter att jag vaknat, ätit frukost och duschat sms:ade jag min kompis Frida.   Vi hade pratat om att hitta på något i helgen, så det gjorde vi. (^_^)

Först kom vi inte på så mycket som vi kunde göra så vi gick ut. Vi gick först till ica, där vi köpte varsin tictac m.m Sedan kom vi överens om att gå till vårt gamla dagis/förskola. Hihi, det var kul att se alla leksaker och sådant igen. Att se vad dom gjort om, dom hade tagit bort några saker men sedan även lagt till lite nytt.  

Där spelade min kompis in en video som hon kommer lägga ut på sin youtubekanal och blogg. Här är länk, håll er uppdaterade: http://thefunniestfrida.bloggplatsen.se/

Fast jag kommer även lägga ut videon på min blogg, så att ni kan se vilken bra medhjälpare jag ä när jag bara sitter där bredvid.   

Sedan på dagen efter att vi kommit hem, ätit, och haft inget att göra gick vi ut igen. Vi var med på en inspelning av körslaget när dom var här och gjorde ett reportage om det. För som jag sakt innan så är kommunen jag bor i med. Vilken kommun är det da? Jo, det får ni se när vi vinner. Hehe.. (~_^)

Efter det gick vi hem igen, ni kan inte ana hur trötta vi var. Eller kanske hur trötta vi blev.   Vi satte oss framför min dator och kollade på olika youtubeklipp. Hehe, jag visade henne Sailor Moon avsnitt osv, vet inte om hon fattade något. Du läser säkert det här Frida, men du gillar ju inte Japan, anime och sådant på det sättet jag gör shå jhaa, det är kanske uppenbart..  

Jag skrev inget igår eftersom jag var väldigt trött och även hade rätt ont i halsen. Jag fick ont i halsen på morgonen men trode då att det bara var sådant mårgon grej som brukar gå över och tänkte inte mer på det. Men det blev bara värre och värre under dagen. Så dagen slutade med att jag drack några koppar te och åt halstabletter.  

 

Idag har jag haft ont i halsen och ätit massa halstabletter. Jag tror att det är början av en förkylning eftersom jag även varit lite snuvig.  

Just nu sitter jag och lyssnar på musik och övar på tyska glosor. Tyska, som jag då tycker är det jobbigaste och tråkigaste ämnet. Men jha, det är väl för att jag inte är så mycket för språk. Har alltid haft svårt med engelska, fast det har börjat gå bättre det senast året. Fast svenska är rätt okej, jag älskar att skriva och det har jag alltid gjort. Det är nog mest stavningen som varit ett problem. Fast i japanska så behöver man inte bry sig om stavning på det sättet eftersom det är tecken. (^_^)



Kram!  

 
 
Ingen bild

Jenny Andersson

7 oktober 2013 22:46

Hej på dig!

Kul att du startat en blogg. Om du vill plugga japanska någon gång så hjälper jag gärna till. Ha det så bra!
Kram.
Jenny

thilde

8 oktober 2013 18:09

Hej (^_^)
Tack! Jhaa, om jag ska lära mig japanska är det ju dig jag först tänkt vända mig till.
Kul att du kommenterade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards