MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Allt om den här veckan

Av thilde - 27 september 2013 19:00


Jag vet att jag inte riktigt gjort ett riktigt inlägg den här veckan. Men det gör ju att det blir ett större inlägg idag istället.  


 


I tisdags hade vi elevens val (som vi har varje tisdag). Det jag valt som elevens val och kommer ha hela terminen är författarverkstad. Där egnar man 80 minuter till att bara skriva eller läsa. Och eftersom jag älskar att skriva så är det perfekt! Jag håller på att skriva eller rättare sakt återberätta "Story of Evil" som är ett album med låtar av vocaloid. Jag värkligen älskar historien. Från att dom två (Kagamine Rin & Kagamine Len) separeras, återförenas och sedan separeras igen. Att hon går igenom hela livet utan honom för att sedan få möta honom igen. Gråter när jag lyssnar på låtarna. Älskar dom.  


Här är en video med alla låtarna, om ni inte sätt dom innan och vill veta vad jag pratar om:



Här är sista låten: (Eftersom musikvideon inte finns med på videon över)


I onsdags fikade hela vårt fotbollslag, vi fick skrattattacker och två av oss började till och med gråta av skratt. Ni skulle varit där, det var shååå kul! Men våra tränare sa också en sak som i alla fall jag inte blev så glad över, vi kommer inte att spela gothia cup..  I alla fall inte om man ser hur det ser ut nu. Eftersom det är en massa som har slutat så är vi för få, så vi kan inte äns spela 11 manna, som vi igentligen ska nästa år. Då kommer vi antagligen slås ihop med ett annat lag.

Men vem vet, det kanske händer något på vägen, något bra alltså. Man får väll bara hoppas och se.  


Sedan hade jag ju det efter länktade (sarkastisk) SO provet också. Men jag tror faktiskt att det gick bra. Vå SO lärare har inte rättat proven, men jag är rätt säker ändå, alltså på att jag i alla fall inte misslyckats totalt.


Igår vet jag inte riktigt vad jag gjorde.. Nhää, jag gjorde väll inget speciellt antagligen. Hehe..  


Idag har jag kollat på en massa Sailor Moon avsnitt. Har bara kvar 2 avsnitt av sesong 2. Men jag vet inte om jag ska kolla på dom ikväll eller spara dom tills imorgon. Men jag kommer väll inte kunna hålla mig, så det blir nog ikväll. Det ända är att efter sesong 2 så finns det inga mer avsnitt som är dubbade till svenska (så vitt jag vet i alla fall). Men bara det är svensk text så är det lugnt. Fast det kommer bli jobbigt att ställa om sig eftersom dom bytt ut några namn i den svenska versionen. Tex i den Japanska orginalet heter Sailor moon Usagi men i den svenska har dom ändrat och då heter hon Annie. Men det ska nog gå bra.  


Ikväll ska vi (min familj) bara ha fredagsmys. Äta pizza, kolla på tv osv.. Jag hoppas att ni också får en mysig fredagskväll. Kram!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards