MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Silvernaglar med färg touch

Av thilde - 26 september 2013 17:14

Till grunden är det eleganta naglar som skulle passa till vilken fin fest som hälst. Men dom har färg glada ditaljer som gör en stor skilnad.

 

1. Applicera ett lager av baslack.

2. Jag målade ett hudfärgat naglack, så att grunden skulle bli mer jämn. Men om dina nalar redan har en fin yta så behövs inte det.

3. Applicera ett tunt lager av ett nagellack med en svag, svag nyans av rosa. För att få mer glans.

4. Använd en så kallad "nagel svamp" (som jag använde till mina färgglada naglar en annan gång). Måla på en silverglittrig färg på den och dutta sedan försiktigt på nageln för att bilda en övergång: från inget silver till mycket silver.

5. Måla sedan spiraler som jag gjorde eller välj att måla ett helt eget mönster. Till spiralerna använde jag tre nagellack med smal pensel från märket kiss.


Ta bort det som kommit utanför. Klart!

 

Bild till beskrivningen:

 

Här är lite noggrannare och mer detaljerade bilder på hur jag gjorde spiralerna:

(Jag tänkte inte på färgen när jag gjorde collaget, men jag vet att det inte riktigt passar ihop med min bakgrund. Jag får tänka på det nästa gång!)


 

 

Kommihåg att du kan mixa vilka färger du vill!   Det här är bara ett exempell. Var kreativ och kom på egna färgkombinationer och ideér så kommer resultatet att bli mycket bättre!!

 

Hoppas att det här hjälpte! Kram!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards