MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Spräckliga naglar

Av thilde - 29 augusti 2013 18:19


Jag vet faktiskt inte vad man ska kalla dom här naglarna.   Jag så en beskrivning på dom och jag var fara tvungen att prova (^_^) Fast mina blev inte lika bra som dom jag såg.   Det här är nalar som består av färgerna vitt, rosa, lila och blågrön. Men självklart kan du ta vilka färger du vill. (~_^)


Hur du gör:


Innan du målar tar du bort naglacket du har på naglarna, gör rent naglarna, filar dom och tar på baslack.


1. Måla lager av vitt nagellack. Hur många lager du behöver tar beror lite på vad du har för nagellack och även på hur du själv brukar måla. Men TÄNK på att tre tunna lager är bättre än ett tjockt!! Dels så torkar tunna lager snabare och sedan är tunna lager mer hållbara!

2. Klicka ut lite olika färger på nageln, men tänk på att klickarna inte ska vara så tjocka men dom ska häller inte vara lika tunt som ett vanlig lager. Försök att få någon stanns imällan.

(Gör steg 3 och 4 direkt efter, låt inte naglacket torka helt!)

3. Ta fram plastfolie.

4. Ta plastfoliet och liksom "dutta" på färgen. Det här får man nästan känna och pröva sig fram med. Jag fattade inte riktigt hur man skulle göra föränn jag hade gjort ena handen. Så min vänstra hand blev rätt bra medans min högra inte alls blev det.. (>_<)

5. Håll på så, ta mer färg och dutt på om det behövs osv..

6. Måla sedan på ett lager av topp lack. Men måla INTE bara över det så som du brukar. Utan försök att blanda färgerna lite mer med det genomskinliga nagellacket. OBS! Kom ihåg att torka av nagellackspenseln innan du stoppar tillbaka den i flaskan. Annars kommer top lacket att bli aldelles grumligt och dina framtida naglar kan totalt förstöras av topp lacket (eftersom det isf inte kommer vara helt genomskinligt). Måla tillsist på ett vanligt lager topp lack och ta bort det som hamnat utanför.


Klart! (^_^)


Bild till beskrivningen:


Bild på naglarna:

 


Kommihåg att du kan mixa vilka färger du vill!   Det här är bara ett exempell. Var kreativ och kom på egna färgkombinationer och ideér så kommer resultatet att bli mycket bättre!!



Hoppas att det här hjälpte! Kram!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards