MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Overnight Oats

Av thilde - 11 oktober 2015 09:51


Haii!


Det var ett tag sedan nu ^^" Den senaste veckan har väl varigt som vilken vecka som helst antar jag. c;


Har blivit väldigt intresserad av mat på sistånde.Och inte bara mat överlag. Utan sådant som är nyttigt och bra för kroppen osv. Tänkte göra ett inlägg om min nya favoritfrukost, som jag äter 90% av alla vardagar. När man ska till skolan har man inte alltid tid att greja med en frukost, detta är snabbt enkelt och du förbereder i stort sett allt dagen innan! 


~ Overnight Oats ~


Det finns oändligt många smakkombinationer. Jag brukar ha i kanel och chiafrön.


Mitt everyday recept:


1 dl havregryn

1 dl vatten (vilken vätska du tar väljer du själv. Mandelmjölk är väldigt populärt. Men du han ha vilken typ av mjölk som helst, eller jous, eller vatten som mig.)

1 msk chiafrön

Lite stänk av kanel (kanske 1 tesked ungefär)


Rör ihop allt och låt stå i kylskåpet under natten. På morgonen toppar man med lite frukt och bär. Klart!

Min favorit topping är hallon och kiwi. Syrligheten och sötman är perfekt!! 


Ett tips om man inte har färska bär/frukter. Ta frysta! Tex hallon: Samtidigt som du ställer in havregrynsblandningen i kylskåpet dagen innan, häller du lite frysta hallon i en skål och ställer det i kylskåpet också. På morgonen har du tinade hallon som smakar (nästan) lika bra som om du skulle köpt dom färska!


     


Skriv gärna vad ni tyckte om inlägget, ska jag göra fler som liknar detta?

 
 
Ingen bild

Ante

13 oktober 2015 01:23

Hej
Frukost är ett måste men ibland så måste den gå fort och det är
alltid välkommet men snabba goda nyttiga recept.
tack det receptet ;)

thilde

14 oktober 2015 20:24

Absolut! Och gott är det också ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Ovido - Quiz & Flashcards