MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 17 juni 2015

Sakurasou no Pet na Kanojo

Av thilde - 17 juni 2015 13:39


Haii!


Denna serie var shåååå mycket bättre än vad jag först trodde. Skulle det inte varit för Pan, skulle jag 

aldrig kollat på den. Så taaaack!!


Lite om karaktärerna o handlingen:

Sorata Kanda kunde inte motstå att plocka upp en hemlös katt, och likaså ville han behålla samt hjälpa den. Vilket ledde till att han var tvungen att flytta från det vanliga elevhemmet till Sakurasou. Där fanns Misaki Kamiigusa, en väldigt utåtriktad tjej som är manga och anime tecknare. Jin Mitaka, han som dejtar flera tjejer samtidigt bland annat Misakis äldre syster. Ryuunosuke Akasaka, ett pro på datorer  som man (nästan) aldrig ser lämna sitt rum. Och sen även Chihiro-sensei som är bild lärare och den "vuxna" på Sakurasou, hon bryr sig mest om att dricka och dejta män.

Såsmåningom kommer även Nanami Aoyama att spela en större roll i serien. Hennes dröm är att bli röstskådespelare och hon jobbar "part-time" på ett flertal jobb för att få ihop nog med pengar för att kunna försörja sig på egen hand.


Sorata får i uppgift att hämta en släkting till Chihiro, Shiina Mashiro. Shiina är en världskänd målare och konstnär. Men hon har flyttat hit för att lära sig teckna manga. Trott att Shiina är ett underbarn, vet hon inte äns hur man klär på sig. Sorata känner sig dels lite skyldig att ta ansvar för henne och får utan chans att protestera "Mashiro duty". Han får göra saker som att väcka henne på morgonen, borsta hennes hår och välja ut hennes underkläder. För om han inte, går hon ut utan dem.


I serien uppkommer många problem och hinder där karaktärerna måste sammarbeta för att klara uppgiften. Det är samt många kärleksförhållanden och draman från olika håll.

Rekomenderaaaaar!!!! 

 

                


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Skapa flashcards