MyかわいいLife

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Elevensval val (<-- Gillar ordet ^^"")

Av thilde - 20 augusti 2014 18:36

Idag var det lite bättre väder än igår, Soligt, samt molnigt och varmt.   Och inga läxor än. *Happy, happy, happy..* Hoppas vi inte får några på ett tag, men vet at det kommer komma förr ellersenare. Men hoppas ändå att jag slipper första veckan. Men vi har Engelska både imorgon och på fredag och dom i Franska fick läxa (det är samma lärare) så vi kommer antagligen få läxa imån elr nått. Men man kan ju alltid hoppas  


För övrig idag så ägnade jag halva tyska lektionen till att sms:a med Vilde. Vår lärare delade ut mappar och böcker, så alla höll typ på med mobilerna, heh.. 

Det fanns 8 nya böcker och rästen var gamla, hon lottade ut dom nya och jag fick en av dom. Ööööverlyyycklig!!


Sen hade vi även elevensval val. Och jag hade hoppats på att man skulle få välja på syslöjd, skulle verkligen vilja ha det eftersom vi bara har slöjd på vårterminen iår. Vilket innebär att vi har en 1 och en halv timmes håltimme på måndagar. Inte kul!   Vad ska man göra på alla den tiden? Önska vi hade haft slöjd första eller sista timmen, då skulle vi fått sovmorgon eller sluta tidigt.
Men det fanns inte syslöjd, och tro det eller ej, men jag valde faktiskt Engelska som första alternativ på elevens val.   Gillar inte engelska, eftersom jag inte är så bra på det. Men jag vill bli bättre, så jag hoppas att det här kan få upp mina betyg. Pluss att det är Alan (<-- Tror iaf att det stavas så) som har ämnet, han är engelskman och det är jättekul att prata med honom ^^


Min nyckel:
(Orkade inte måla prickar, men förväntar inte att nagellacket håller hela året, så kan måla det nästa gång ^^)

 


Och jho, igår beställde vi lite saker till min födelsedag.   Och nu längtar jag jättemycket. Det är saker jag verkligen vill ha och vissa av dom har jag velat ha riktigt länge.

Men shyyyy! Jag ska låtsas som att jag inte vet något..


   


Kram!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thilde - 19 februari 2016 14:38

  Haii!   Då har jag fixat en ny blogg! Skrivit ett litet inlägg där redan, så läs det för lite mer info ^^   Ny blogg! ...

Av thilde - 18 februari 2016 10:35


Haii!   I tisdags tog jag bussen in till Mariestad och gick till morfar. Vi bakade matbröd, fick lite tid över och gjorde kokostoppar och sedan så kom farfar dit, fikade och hämtade mig.Igår på eftermiddagen åkte jag, Filip och farfar till Skövde...

Av thilde - 15 februari 2016 19:28

  Haii! Ghuuud! Det har varit en såå enormt rolig dag!!Imorse åkte jag och Alicia till Skövde. Vi shoppade, åt mat (själv åt jag några riktigt goda broccolibiffar, go veg!), shoppade lite till och tog lite fika på Espresso House. Sedan fick vi sk...

Av thilde - 14 februari 2016 20:25

Haii! Glad alla hjärtans dag!!~~Började dagen med en lite speciell frukost (som jag borde göra till en vana, för det var riktigt gott ^^) Sedan har jag läst lite samt tagit en promenad i det fina vinterlandskapet!Nu på kvällen bakade jag och Lucas ...

Av thilde - 13 februari 2016 15:41

Haii! Snön bara vräker ner här just nu. Tänk om julafton skulle sett ut såhär! Det är så vitt, fint och helt underbart! Försökte ta kort på det, men det blev inte ens i närheten utav hur det ser ut irl. Så det är kanske bättre att beskriva med ord?...


Haii~
Är en tjej i level 15. Intresserad av fashion, musik och japansk kultur. Hoppas du tycker min blogg är läsvärd ♥

Instagram: @KawaiiSpaceUnicorn

  

20 besvarade frågor

  

 

        

Strawberry On Top Of Cupcake

Skapa flashcards